Blogi o marketingu internetowym, które warto śledzić

“Co warto czytać?’ – takie pytanie często słyszę zarówno od klientów, jak i znajomych, którzy interesują się tematyką komunikacji w nowych mediach. Oprócz masy świetnych książek, które powinny stanowić obowiązkową lekturę każdego specjalisty ds. e-PR, warto śledzić także blogi osobiste. Poniżej moja subiektywna lista 5 blogów o szeroko pojętym marketingu internetowym, które warto śledzić. Kolejność losowa 🙂

Advertising is exciting – advertisingisexciting.com

Blog Łukasza Mędrysy, który na warsztat bierze reklamę on i offline – tę internetową, interaktywną, jak i outdoorową, nieszablonową, w terenie. Ogromna baza fajnych, ekscytujących, kontrowersyjnych, smutnych, poruszających i… nieudanych reklam. Dobra inspiracja, ale i przestroga – jak TO robić i jak TEGO nie robić w jednym. Polecam!

Maciek Budzich – mediafun.pl

Wstyd przyznać, ale bloga Maćka poznałam dopiero po zajęciach na AGH w ramach studiów podyplomowych Social Media&Content Marketing. Na szczęściej szybko nadrobiłam zaległości i od dłuższego czasu regularnie śledzę to, co publikuje. A publikuje dużo, ciekawie i treściwie, komentując bieżące sytuacje. Co ważne, Maciek nie ogranicza się tylko do “biznesowych” spraw, ale też rozrywki czy nowinek technologicznych. Tak naprawdę jest to vlog, a nie blog, co w zasadzie jest dużą zaletą dla zabieganych. Warto!

Rysunkowy blog Tomasza Brusika – RysujęFejsbuki.pl

Tomasz zaczął rysować w wieku 3 lat. Na szczęście nie przestał, dzięki czemu możemy śledzić jego błyskotliwe, ciekawe, często kontrowersyjne grafiki z satyrycznym zacięciem. Jak sam twierdzi, jego rysunki są komentarzem do tego, co aktualnie dzieje się w świecie mediów społecznościowych: od Facebooka, przez LinkedIn’a, aż po Instagrama. Przyznam szczerze, że Tomasz tworzy świetne grafiki: trafia w punkt, z lekkością, świeżym spojrzeniem, humorem. Właśnie tego potrzeba w naszej branży!

Monika Czaplicka – czaplicka.eu

Monika to specjalistka PRu kryzysowego, „Kryzysowa Narzeczona” polskiego internetu, właścicielka agencji Wobuzz, autorka książki „Zarzą­dza­nie kry­zy­sem w social media”. Na swoim blogu jednak nie ogranicza się tylko do case studies z “pożarów” marek, ale też doradza, na przykład jak być jak ciasteczka Oreo w social mediach czy szeroko omawia aktualne trendy, takie jak “Jeśli pod screenem z tej rozmowy…”. Warto śledzić, by przede wszystkim uczyć się na błędach innych (chodzi tu oczywiście o kryzysy, których można było uniknąć lub zdusić w zarodku) i by nie przegapić, co aktualnie jest na czasie. Sprawdźcie koniecznie!

Sławek Gdak – blog.gdaq.pl

Blog Sławka to prawdziwa skarbnica wiedzy o pozycjonowaniu i SEO, której historia rozpoczęła się już w 2009 roku. Wpisy są obszerne, rozbudowane i naszpikowane ciekawymi informacjami po brzegi. Myślę, że lektura gdaq będzie dobrym początkiem przygody pozycjonowaniem, budową siatki linków czy analityką działań w sieci. Zwłaszcza dla tych kompletnie zielonych z zakresu tematyki SEO.

Oczywiście to tylko moje, prywatne zestawienie TOP 5. Jeśli interesują Was tego rodzaju “rankingi”, to może uda mi się namówić innych członków załogi MAVIKA do stworzenia podobnej listy i podzielenia się z Wami? 😉