Instagram firmowy – wszystko, co musisz wiedzieć

Chcąc dotrzeć do naszego klienta, musimy śledzić jego kroki i stale za nim podążać. Jednym z miejsc, gdzie możemy się na niego natknąć jest właśnie Instagram. Wykorzystując jego potencjał, jesteśmy w stanie wykreować wizerunek firmy, zyskać dodatkową promocję, a także zwiększyć jej rozpoznawalność wśród klientów.

Instagram powstał w 2010 roku i od tego momentu stopniowo buduje swoją popularność, która w żaden sposób nie gaśnie. Aplikacja zdobywa coraz więcej nowych użytkowników, a ich liczba zaledwie kilka miesięcy temu przekroczyła 700 mln osób. Funkcje Instagrama w postaci InstaStories czy relacji na żywo pozwalają na komunikowanie się z naszym klientem w całkiem nowy sposób.

Założenie konta i wrzucenie na niego zdjęć nie wystarczy jednak, aby nasz profil mógł cieszyć się popularnością. Potrzebna jest nam wiedza na temat mechanizmów Instagrama, a także wskazówki, które pozwolą na prowadzenie efektywnych działań. Pozwól, że przedstawię Ci kilka z nich…

Regularność

Według statystyk największe firmy publikują posty na Instagramie nawet 5 razy w tygodniu. W prowadzeniu profili społecznościowych niezwykle ważna jest regularność, która objawiać powinna się nie tylko w publikowaniu treści, ale i reagowaniu na otrzymane polubienia lub komentarze. Aby profil mógł zostać przez klienta zapamiętany, musi być stale aktywny i przypominać w ten sposób o istnieniu firmy.

Wysoka jakość

Doskonała jakość zdjęć jest jednym z czynników, które mogą wyróżnić nasz profil na tle konkurentów. Zadbajmy o to, aby tworzone przez nas fotografie były robione przy odpowiednim oświetleniu, a także z użyciem dobrej jakości sprzętu. Tylko w ten sposób będą mogły przyciągnąć i zatrzymać wzrok osób, które codziennie przeglądają naprawdę pokaźną ilość postów.

Postaw na kreatywność

Kreatywne podejście to podstawa w tworzeniu Instagrama. Aby wzbogacić estetykę naszych zdjęć możemy zdecydować się na filtry, ramki, kolaże czy napisy. Uważajmy jednak, aby nie przesadzić i nie przytłoczyć odbiorcy zbyt dużą ilością efektów. Na rynku dostępnych jest mnóstwo aplikacji, które w łatwy sposób pozwolą nam uatrakcyjnić publikowane materiały.

#Hashtagi

Hashtagi to narzędzie, którego używa się do zwiększania zasięgu postów. Dzięki nim jesteśmy w stanie dotrzeć do klienta i pokazać mu, czym się zajmujemy i co jesteśmy w stanie mu zaoferować.

Zaproś za kulisy

Pokazanie tego, jak firma działa od środka i kim są jej pracownicy pozwoli klientom się z nią utożsamić. Użytkowników zainteresować może także proces tworzenia oferowanych produktów, a także kulisy prowadzenia naszego biznesu.

Wykorzystaj potencjał Instagrama

Instagram stopniowo wypiera Snapchat, wprowadzając zbliżone do niego funkcje i przyciągając tym samym jego użytkowników. Publikowanie zdjęć, filmów czy animacji dostępnych przez 24 godziny to świetna okazja do wzmocnienia obecności naszej firmy w social mediach. W tej sekcji estetyka nie musi być tak wysoka, co pozwala na błyskawiczne i łatwe dokumentowanie krótkich momentów z życia naszej firmy.

Instagram to miejsce, w którym odnajdziesz swojego klienta. Te proste wskazówki pozwolą Ci na stworzenie z nim relacji i zatrzymanie go przy sobie na dłużej.