Jak zrobić posta 3D na Facebooka?

Ostatnio internet obiegła informacja o możliwości wrzucenia postów 3D. Najwięcej emocji ta informacja wywołała oczywiście wśród wszystkich social media speców, którzy wręcz rzucili się na nową funkcjonalność oferowaną przez Facebooka. Jak stworzyć post, który zaskoczy naszą publiczność?

Tworzenie posta 3D

Stworzenie takie posta może wydawać się skomplikowane, ale spokojnie! Nie każdy urodził się projektantem 3D! Jeśli chcesz sprawdzić jak, na przykład wygląda Twoje logo w 3D, przyjrzyj się dokładnie naszemu tutorialowi:

Krok 1: Pobierz swoje logo w wersji bez tła, w rozszerzeniu .png
Krok 2: W programie 3D Builder otwórz Twój obrazek
Krok 3: Twoje logo powstanie jako trójwymiarowy obraz. Jedyne co musisz teraz zrobić z nim, to zapisać jako plik .obj
Krok 4: Otwórz nowopowstały plik w rozszerzeniu .obj w programie… Paint 3D (nie, nie żartujemy ;))
Krok 5: Może okazać się, że plik .obj otworzy się jako szary. Za pomocą spray’u możesz zamalować swoje logo ponownie na swój kolor. Jeśli stwierdzisz, że plik jest gotowy – zapisz go w formacie .glb
Krok 6: Wstaw swoje dzieło w rozszerzeniu .glb na Facebooka. Aby to zrobić, musisz postąpić metodą “złap i przeciągnij” – w propozycjach postów niestety nie występuje jeszcze opcja “opublikuj post 3D”

No i voila, Twoja (być może) pierwsza trójwymiarowa kreacja właśnie została opublikowana. Prawda, że proste? Istnieje jednak pewien psikus – Facebook pozwala na opublikowanie jedynie plików, których wielkość wynosi maksymalnie 3 Mb.

Posty 3D – ale na co to komu?

Opcja publikowania trójwymiarowych obrazów na Facebooku stwarza ogromne możliwości rozwoju fanpage’a! To ciekawe rozwiązanie dla firm, które oferują między innymi różnego rodzaju akcesoria lub odzież, a także dla sklepów z zabawkami lub dealerów samochodowych. Aby zobaczyć dany przedmiot, nie trzeba będzie wychodzić z domu – wystarczy że z pomocą telefonu lub myszki obrócimy go na ekranie! Ten sposób prezentacji swojego produktu zastosował już producent klocków Lego:


Jak widać, Facebook wprowadza naprawdę interesującą możliwość, którą warto wykorzystać w promocji swojej marki – będziecie z niej korzystać?