Certyfikowany Google Partner – co oznacza status Partnera Google, który posiadamy?

To, czy dana agencja posiada status Partnera Google jest jednym z wyznaczników przy wyborze odpowiednich specjalistów, którzy sprawnie przeprowadzą kampanię Google AdWords (a od lipca już Google Ads!). Dzięki temu wiemy, że agencja partnerska Google pozytywnie zdała egzaminy, uzyskując certyfikaty z danych specjalizacji, na przykład z tematów, takich jak: reklama w sieci wyszukiwania, reklama mobilna, reklama wideo czy reklama w Zakupach Google. Zaliczenie kursów oferowanych przez Google pozwala zweryfikować wiedzę na temat zaawansowanych zagadnień dotyczących zarówno samego tworzenia, jak i optymalizacji poszczególnych reklam Google AdWords, a także szczegółowej analityki i raportowania po zakończonych cyklach reklamowych.

Ponadto status Google Partner potwierdza, że specjaliści pracujący w certyfikowanej agencji mają aktualną wiedzę na temat usług sieci reklamowej Google, bowiem certyfikaty należy odnawiać co 12 miesięcy.

Kto może uzyskać status Google Partner?

Status Partnera Google może uzyskać ta agencja, która spełnia 3 kluczowe wymagania Google. Przede wszystkim chodzi tu o posiadane certyfikaty, wydatki na reklamy, ale także… Rozwój! Zarówno agencja, jak i jej klienci, muszą po prostu zwiększać swoje przychody, poszerzać lub chociaż utrzymywać swoje grono klientów.

Dla uzyskania konta Google Partner wymagane jest, by minimum jedna osoba połączona z agencją miała na swoim koncie certyfikat AdWords. Dla statusu Google Partner Premium potrzeba co najmniej dwóch takich osób. Kolejna kwestia, to budżety reklamowe. Dla tego pierwszego należy wydawać co najmniej 10 000 USD (lub równowartość w lokalnej walucie) w okresie ostatnich 90 dni. Dla statusu Premium – wydatki powinny być jeszcze wyższe, niż wskazany wyżej próg.

Trzecim elementem klasyfikującym agencję do Programu Google Partner są satysfakcjonujące wyniki reklamowe. Dla otrzymania statusu konieczne jest wykazanie odpowiedniego poziomu ogólnych przychodów oraz umiejętności dotyczące utrzymania lub zwiększania bazy obsługiwanych klientów.

Kiedy można stracić status Partnera Google?

Status Partnera Google nie jest przyznawany permanentnie. Google nieustannie bada, czy dana agencja ciągle rozwija, ulepsza swoje usługi i czy nie osiada na laurach. Przyznanie statusu może zostać cofnięte, jeśli agencja przestanie spełniać chociaż jeden ze wskazanych w wytycznych wymogów. Co ważne, koniecznie należy zwrócić uwagę na zmiany i nowości dotyczące Partnerów. Może się okazać, że nawet nie wiemy, iż zmieniły się zasady. Na szczęście alerty na ten temat znajdują się na koncie AdWords i jeśli zauważymy coś niepokojącego, bez problemu można “się poprawić”.

Wybierając agencję do współpracy z zakresu kampanii Google Ads warto wybrać tę, która może pochwalić się statusem Google Partner. Klikając w poniższy boks, zobacz nasze certyfikaty!