MAVIKA

MAVIKA BLOG

Co to jest Dialogflow – narzędzie, które zmieni oblicze obsługi klienta?

Marzyliście kiedyś o tym, by porozmawiać z robotem? Zupełnie poważnie tak, jak w Waszych ulubionych filmach sci-fi. O ile taka czynność leży jeszcze w aspekcie marzeń i nieodległej przyszłości, to dzięki Dialogflow możemy być bliżej tego doświadczenia, niż nam się wydaje, dlatego zapraszamy Was w podróż do świata zaskakującej teraźniejszości.

Czym jest Dialogflow?

Dialogflow jest narzędziem oferowanym przez Google i pozwala na budowanie aplikacji konwersacyjnych. Całość napędzana jest technologią rozumienia języka naturalnego (z ang. Natural Language Understading). Najprościej mówiąc, ten system potrafi przetworzyć nasz komunikat głosowy lub tekstowy na informacje i dane w formie zrozumiałej dla komputera. Daje to ogromne możliwości tworzenia intuicyjnych systemów obsługi klienta. Czy jest prostszy sposób na uzyskanie pomocy, czy konkretnych informacji niż rozmowa?

Jak to działa?

Dialogflow korzysta z zaawansowanych technologii, zakotwiczonych w uczeniu maszynowym i sztucznej inteligencji. Obecnie obsługiwane są 32 języki, w tym od początku 2019 roku, również polski! Gdzie można używać rozwiązań napędzanych przez Dialogflow? Między innymi w aplikacjach, takich jak Facebook Messenger, Skype, Amazon Alexa oraz Slack. Lista obsługiwanych komunikatorów jest oczywiście znacznie dłuższa i można przypuszczać, że zwiększy się o kolejne pozycje. Jednak jak to wszystko ma się do obsługi klienta?

Nowe oblicze obsługi klienta

Wyobraźcie sobie taką sytuację: prowadzicie serwis naprawiający laptopy. Potencjalny klient ma problem ze swoim sprzętem, jednak przez brak wiedzy technicznej nie jest w stanie wyjaśnić, co się zepsuło. Dodatkowo założył, że jeśli koszty naprawy będą zbyt wysokie, to po prostu kupi nowy model. Masz urwanie głowy i nie możesz odebrać telefonu, a klient nie chce czekać, aż odpowiesz na jego e-mail. Na szczęście uruchomiłeś chatbota na Messengerze swojego serwisu – to właśnie tam delikwent najpierw tłumaczy, co się dzieje, a potem odpowiada na pytania zadane przez bota, które pozwalają określić potencjalny problem i poznać koszt jego naprawy. Dzięki zaaplikowaniu Dialogflow nasz bot jest w stanie przeanalizować informacje, a także poprosić o uzupełnienie tych brakujących. Klient poznaje wycenę bez konieczności dzwonienia do serwisu. Mało tego, Ty oszczędzasz czas, który musiałbyś poświęcić na rozmowę z osobą, która może, choć wcale przecież nie musi, stać się twoim klientem!

To tylko jeden przykład na to, jak można wykorzystać Dialogflow w obsłudze klienta. Właściwie w każdej branży jest miejsce na chat lub voicebota. Może on udzielać informacji o produktach, pomóc przejść przez proces zamówienia czy reklamacji. Możliwości są właściwie nieograniczone. Chat lub voicebot może być świetnym dopełnieniem ogólnej strategii komunikacji Twojej firmy, zaraz po profesjonalnie i regularnie prowadzonych profilach w social mediach.

Przewiń do góry