Czego oczekują fani od marki w czasie koronawirusa?

Jagoda Stefek
Jagoda Stefek
Czego oczekują fani od marki w czasie koronawirusa

Kryzys. Zaskoczył niemal nas wszystkich. Dramatyczne nagłówki, teorie spiskowe, bagatelizowanie tematu? Czego tak naprawdę oczekują od Ciebie fani? Gdy pierwsze emocje opadły, można wyciągnąć wnioski i spróbować “na chłodno” spojrzeć na całą tę sytuację. Jeśli jednak wciąż nie potrafisz poukładać sobie w głowie tego co dzieję się wokół, to pozwól, że wprowadzimy do niej trochę światła. Zapraszamy Cię do uważnego przeczytania naszego artykułu.

Izolacja – integracja

Kto by pomyślał, że izolacja tak zintegruje społeczeństwo? Ludzie łączą swoje siły w różnych przedsięwzięciach charytatywnych, wspólnie podnoszą na forum ważne tematy ekonomiczne, wspierają się trudnych chwilach w trakcie kwarantanny. Izolacja sprawiła, że jeszcze bardziej pragniemy relacji. Zaznaliśmy samotności i bezsilności — przekonaliśmy się, że tylko wspólnymi siłami możemy coś osiągnąć. Jaki z tego wniosek? Doceniliśmy moc współpracy i zauważyliśmy, że to właśnie więzi międzyludzkie i kontakty tworzą cały nasz świat.

3 razy TAK

  • Współpraca – tylko ona jest w stanie utrzymać nas “przy życiu”. Ważna jest współpraca zarówno w wewnętrznych strukturach firmy, ale również współpraca z firmami zewnętrznymi. Eliminacja chociaż jednego koła zębatego w mechanizmie Twojej firmy, spowoduje, że jej działanie będzie zaburzone.
  • Relacje – w sytuacjach kryzysowych wszyscy jesteśmy równi i nagle okazuje się, że wszyscy mamy pewne słabości. Klient, współpracownik, przedsiębiorca, freelancer – trudno odpowiedzieć, który z nich jest w “gorszej” sytuacji. Właśnie dlatego coraz więcej z nas poznaje to specyficzne uczucie – uczucie empatii.
  • Zaufanie – wiedząc, że tylko wspólnymi siłami możemy zażegnać kryzys, warto powierzyć pewne sprawy specjalistom. Należy założyć, że firmy nie chcą zyskać na naszym nieszczęściu, a wręcz przeciwnie – wiedzą, że wspólne sukcesy i stawianie czoła problemom stopniowo przybliża nas do momentu zwrotnego kryzysu.

3 razy NIE

  • Sprzedaż za wszelką cenę – atakowanie produktami i reklamami nie jest mile widziane. Agresywne wykorzystywanie kryzysu do własnych korzyści – również. Kontrowersje mogą zostawić na Twoim wizerunku nieodwracalną rysę.
  • Desperackie próby reklamy – użytkownicy więcej czasu spędzają w internecie i są dużo bardziej wrażliwi na sensacje. Ich reakcje często są nacechowane emocjami – miej to na uwadze podczas tworzenia kryzysowego contentu.
  • Omijanie tematu – nie masz planu kryzysowego i prowadzisz social media tak jak zwykle? Błąd. Nowa sytuacja podyktowała nowe zasady gry. Ci, którzy się do nich nie zastosują, przegrają.

Koronakryzys przefiltruje każdą branżę. Słabe jednostki odpadną, mocne – mają wielką szansę. Szansę na to, by zaprezentować się od najlepszej strony – pokazać prawdziwa twarz. To idealny czas na poznanie mocy PR. Efekty zobaczysz już niebawem…

Morze i zachód słońca
Moc PR
Chcesz przekonać się na własnej skórze jakie cuda potrafi zdziałać praca nad wizerunkiem firmy? Skontaktuj się z nami!

Dodaj komentarz

Twój adres mailowy nie zostanie opublikowany.