Czym jest SEO PR?

Katarzyna Prażmowska
Katarzyna Prażmowska
Tablet i kawa stoją na stole

SEO Public Relations to szereg działań wizerunkowych prowadzonych w Internecie polegających na “tworzeniu materiałów PR w taki sposób, by były one zoptymalizowane pod kątem SEO”. Czyli tworzenie i publikowanie wartościowych dla użytkownika tekstów w Internecie – na stronie www, blogu, w mediach branżowych i społecznościowych, zoptymalizowanych pod katem SEO (z wykorzystaniem fraz powiązanych z wybraną marką). Skuteczne SEO PR musi zawierać trzy elementy:

Optymalizacja

Optymalizacja polega na połączeniu unikatowych, naturalnych i wysokojakościowych treści (contentu) z wykorzystaniem fraz – słów kluczowych, po których nasi użytkownicy są w stanie dotrzeć do naszych stron (pozycjonowanie). Warto w tym wypadku mieć również na uwadze czytelne rozmieszczenie tekstu z nagłówkami, odstępami, linkami.

Linki

Dzięki działaniom SEO PR uzyskujemy naturalne, mocne linki. Artykuły eksperckie, informacje prasowe, wywiady, case study blog, raporty to idealne miejsca na zdobycie dobrych linków, które przekładają się na widoczność w wyszukiwarkach Google.

Jakość

Wysoki poziom merytoryczny tekstów oraz ich unikalność to podstawa skutecznych działań SEO PR. Takie działanie przekłada się również na budowanie wizerunku eksperta w danej branży. Skuteczny content marketing łączy w sobie dwa elementy: wysokiej jakości treści oraz ich rozpowszechnianie. Przynosi to podwójne korzyści: nie tyko wspierają działania wizerunkowe, ale również zwiększają ruch na stronie i pozycjonują “wyżej” nasze strony w wyszukiwarkach Google. Dobre SEO PR to takie, które łączy elementy budowania wizerunku z naturalnych pozycjonowaniem.

Dodaj komentarz

Twój adres mailowy nie zostanie opublikowany.