Dlaczego grafika jest tak ważna dla Twojej firmy?

Jagoda Stefek
Jagoda Stefek
Grafika - dlaczego jest ważna

Jeśli jesteś właścicielem firmy i pragniesz wciąż poszerzać swoje horyzonty i iść z duchem czasu, powinieneś zdawać sobie sprawę, że w dzisiejszych czasach za sukcesem marki nie stoi sam produkt, czy usługa, ale również (lub przede wszystkim) cała otoczka wokół niego, czyli wizerunek. Reklama dziś to nie tylko „suchy” przekaz reklamowy w postaci komunikatu radiowego, czy artykułu prasowego. W skład segmentów tworzących wizerunek marki wchodzi przede wszystkim jej identyfikacja wizualna. Dlaczego ten aspekt jest dziś aż tak ważny?

Kultura obrazu

Agencje reklamowe, kreatywne, drukarnie i inne jednostki z branży graficznej rosną dziś w siłę i maksymalnie wykorzystują trend na dominację treści wizualnych nad pisanymi. Żyjemy w czasach, kiedy technologia i wszelkie oprogramowanie wykorzystywane w tej dziedzinie, jest bardzo rozwinięte i należy z tych udogodnień w pełni skorzystać. Jakie to innowacje? Począwszy od podstawowych programów do obróbki graficznej takich jak np. Adobe Illustrator, przez te mniej zaawansowane i darmowe — Gimp i Canva, aż po nowoczesne drukarki cyfrowe i 3D oraz szereg profesjonalnych programów do tworzenia i edycji video.

Wszyscy jesteśmy wzrokowcami

Nie chcemy zarzucać Cię statystykami, bądź wynikami badań prowadzonymi w tym zakresie, bo sami doskonale zdajesz sobie sprawę z tego, jak selekcjonuje i utrwala informacje Twój własny mózg. Świadomie bądź podświadomie szybciej zapamiętuje treści, które są atrakcyjne dla Twojego oka. Jakie to treści? Oczywiście są nimi obrazy zaopatrzone w interesującą formę, zawierające atrakcyjne połączenia kolorystyczne oraz przedstawiające zdjęcia przyciągające oko.

Treści wizualne najbardziej interesujące z punktu widzenia konsumenta

Symbole, ikony — małe, zgrabne i wymowne obrazki, które w swojej formie zawierają maksimum treści. Możesz je wykorzystać np. przy prezentacji usług, czy kategorii produktów, tak, aby oko widza, jak najszybciej znalazło w przekazie to, czego szuka – bez konieczności czytania.

Typografia — oprócz klasycznych, przejrzystych czcionek, prym wiodą fonty, które w postaci gry kolorów i form, nawiązują do wizerunku marki.

Cytaty — owszem jest to forma tekstu, ale nie będzie ona tak bardzo interesująca, jeśli nie przedstawisz jej w ładnej formie albo w postaci gifa lub mema.

Infografiki – to technika najczęściej wykorzystywana dzisiaj — najlepsza forma przekazu, jeśli chcesz poinformować obserwatorów np. o promocji, nowościach, czy nowym projekcie.

Najważniejsza zasada podczas tworzenia powyższych treści, to oczywiście zachowanie spójności – kolorów, form i stylów. Stosowanie się do tej zasady gwarantuje stworzenie przemyślanego i przejrzystego wizerunku, który wpłynie pozytywnie na kojarzenie identyfikacji marki w świadomości klientów oraz odróżnienie jej od innych. To z kolei sprawi, że w przyszłości wrócą oni do Twojej konkretnej i w pełni zdefiniowanej marki, a nie do nijakiej i przeciętnej konkurencji.

Dodaj komentarz

Your email address will not be published.