Latest blogs

What’s new?

Katalog — ponadczasowy element brandingu marki

Jagoda Stefek
Jagoda Stefek

Koniec pracy na dziś. Wyłączasz komputer, cały świat wirtualny znika. Zastanawiasz się, co by było, gdyby rzeczywiście nagle zniknął Twój profil na Facebooku, strona internetowa i sklep online. Jak Twoi Klienci Cię znajdą? Gdzie przejrzą sobie Twoje produkty? W jaki sposób je zamówią? Czy będą w ogóle o Tobie pamiętać? Uświadamiasz sobie, że gdy wszystko inne zawiedzie — on zostanie. On — czyli stary dobry drukowany katalog. Namacalny dowód istnienia Twojej firmy.

Dlaczego warto mieć katalog?

Katalog to jeden z podstawowych elementów brandingu Twojej marki. Zaraz po logo, wizytówce i stronie internetowej, wraz z innymi materiałami drukowanymi (teczki, ulotki, papier firmowy, czy notes) stanowi integralną część wizerunku Twojej marki, która ma za zadanie zakotwiczyć się w świadomości Twoich Klientów. Katalog produktowy nie tylko eksponuje Twoją identyfikacją wizualną, ale także pozwala przedstawić podstawowe informacje o firmie oraz jej krótką historię i misję. Dodatkowo oczywiście — to, co z punktu widzenia Klienta najważniejsze — katalog prezentuje produkty wraz z ich specyfikacją i ceną. A to już pierwszy etap lejka sprzedażowego. Jeśli nie wierzysz, to sięgnij pamięcią kilkanaście lat wstecz i przypomnij sobie, jak zamawiałeś odzież lub zabawki z zagranicznych katalogów wysyłkowych.

Dla każdego coś dobrego

No dobrze, a co z tymi, którzy nie lubią gromadzić zbędnego papieru i wolą rozwiązania bardziej ekologiczne? Najważniejszą zaletą katalogu jest jego uniwersalność. Możesz dostosować jego formę do preferencji swoich Klientów. Klienci lubiący tradycyjne rozwiązania ucieszą się z papierowego katalogu wręczonego im na spotkaniu lub wysłanego pocztą. Z kolei Ci, którzy preferują nośniki online, docenią e-katalog umieszczony na stronie www lub wysłany w formie pdfa na maila.

Katalog to rozszerzona wizytówka Twojej firmy, która przy okazji przedstawia jej ofertę. Zapisany na pulpicie lub jeszcze lepiej — położony na biurku w zasięgu wzroku sprawi, że Twój potencjalny Klient nie zapomni o Tobie tak szybko, jak o zamkniętej stronie internetowej. Zajmujemy się grafiką i designem oraz przygotowywaniem do druku katalogów firmowych. Projekty przygotowujemy na bazie identyfikacji wizualnej marki oraz pozostałych wytycznych Klienta. Dbamy o estetykę i wszystkie aspekty techniczne.

Social media marketing
Branding marki
Jeśli chciałbyś mieć swój katalog firmowy — skontaktuj się z nami.

Segmentacja – czym jest, jak i dlaczego warto ją opracować?

Sandra Król
Sandra Król
Segmentacja – czym jest, jak i dlaczego warto ją opracować?

Strategia marketingowa jest coraz bardziej doceniana, a firmy coraz częściej decydują się na jej opracowanie. W tym obszernym dokumencie zawiera się między innymi segmentacja — czyli odpowiednie pogrupowanie (przyporządkowanie) grupy odbiorców. Dlaczego segmentacja jest tak ważna i jak dokonać prawidłowego podziału? Odpowiedź znajdziemy w poniższym wpisie.

Marketing automation

Na początek warto wyjaśnić, czym jest marketing automation. Krótko mówiąc, są to wszelkie narzędzia, które automatyzują nam działania marketingowe. Z ich pomocą jesteśmy w stanie tworzyć coraz to bardziej personalizowane komunikaty, a co za tym idzie — także bardziej efektywne kampanie. Poprzez zebranie danych, które informują nas o zachowaniu danego użytkownika oraz np. o jego umiejscowieniu na poszczególnym etapie lejka sprzedażowego, możemy odpowiednio przygotować działania w sposób. strategiczny, czyli zaplanowany. Istnieją płatne rozwiązania, które dostarczają nam ,,gotowych” informacji. Jednak mając pojęcie o analityce, często można samemu (także na bazie doświadczenia) dokonać odpowiedniego pogrupowania swoich Klientów. Jednak samodzielne zgłębianie takiej wiedzy nie jest konieczne. Celem prawidłowej segmentacji, warto zlecić to zadanie specjalistom, którzy pomogą w opracowaniu takiego dokumentu. Pamiętajmy o ciągłej aktualizacji danych, aby opracowane działania miały zastosowanie w czasie rzeczywistym.

Segmentacja

Tworzenie odrębnych komunikatów to tzw. segmentacja. Dla lepszego zobrazowania tego zjawiska, posłużymy się nieco uproszczonym przykładem. Wyobraźmy sobie, że mamy przygotować reklamę np. na promocję wybranego modelu samochodu. Osoby, które niedawno dokonały zakupu w naszym salonie, nie będą szczególnie zadowolone z wyświetlenia tejże reklamy — co więcej, będzie im ona przeszkadzać, ponieważ nie jest to już w obrębie ich zainteresowania. Natomiast osoby, które są na etapie ,,poszukiwań”, a dodatkowo w przeciągu ostatnich kilku dni odwiedziły naszą stronę, z pewnością będą zadowolone, że podsunęliśmy im taki komunikat.
Segmentacja pozwala na utworzenie grup odbiorców, którzy różnią się np. pod względem zachowania, umiejscowienia na etapie lejka sprzedażowego, zaangażowania, czy częstotliwości dokonywanych zakupów. O ostatecznym podziale decydujemy tak naprawdę my. Bazując na wartościach, które są dla nas i naszej firmy szczególnie ważne, jesteśmy w stanie przygotować grupy pod interesującym nas kątem. Tak utworzone ,,segmenty” pozwolą na budowanie kilku wersji komunikatu, a nawet kampanii, która ma do nich trafić.

Pozostałe korzyści

Marketing automation w połączeniu z tworzeniem i uaktualnieniem baz danych przyczynia się do budowania precyzyjnej segmentacji Klientów. Taki zabieg pozwala na reagowanie nie tylko podczas tworzenia kampanii marketingowych, ale również w przypadku, kiedy zależy nam na długotrwałych relacjach — wtedy mamy możliwość skupienia się na Klientach lojalnych. Możemy również zawalczyć o Klientów, którzy ostatnio wykazali się znikomą aktywnością, a wcześniej chętnie korzystali z naszych usług czy produktów.

Świadomość tego, kim są nasi Klienci, pozwala na stosowną reakcję w odpowiednim momencie, a także na trwałe budowanie relacji z klientami dotychczasowymi. Serwując im dopasowane komunikaty, sprawiamy, że nie traktujemy ich ,,jednakowo”, a uwzględniamy ich potrzeby i preferencje. To wszystko zmniejsza frustrację Klientów — irytację zastępuje poczucie komfortu, ponieważ Klient otrzymuje komunikat, który interesuje go w danym momencie. Ułatwiamy ścieżkę zakupową potencjalnego Klienta, a stąd już krótka droga do zadowolonego Konsumenta!

Nie wiesz, kim są Twoi Klienci?
Tworzymy komunikaty szyte na miarę — skontaktuj się z nami!

Raport branży ogrodniczej w social mediach

Sandra Król
Sandra Król
Narzędzia do ogrodu

Ogrodnictwo w social mediach wręcz kwitnie! Jako agencja z 8-letnim stażem na rynku, mamy doświadczenie w obsługiwaniu marek z różnych branż – w tym także ogrodniczych. Dlatego w dzisiejszym wpisie przedstawimy pokrótce, jak wygląda komunikacja marketingowa dla tego typu działalności.

Ogrodnictwo jako pasja

Przesadzanie, projektowanie czy pozostałe prace w ogrodzie związane są często z pasją, a czasami dochodzi do tego praca zawodowa i/lub chęć posiadania schludnego kawałka ziemi wokół własnego domu. Ta pozornie oczywista informacja okazuje się być bardzo przydatna w social media marketingu – jeśli chcemy dotrzeć do swoich odbiorców, musimy wiedzieć, kim są i dlaczego mieliby skorzystać z naszych usług. Jak zyskać uwagę naszych potencjalnych klientów?

Content is the king

Stare jak marketing internetowy wyrażenie, które nie traci na aktualności. Aby zachęcić pasjonatów ogrodnictwa do interakcji z nami, kluczowe jest dostarczenie wartości, która będzie przydatna dla odbiorcy. Na szczęście social media a ogrodnictwo idą w parze i to całkiem udanej! W tej branży wygrywają kolorowe i estetyczne zdjęcia oprawione ciekawymi treściami, które dostarczą internautom odpowiedzi, których szukają. Kluczem do sukcesu jest obudowanie oferty o ciekawą komunikację marketingową. Sprzedajemy gliniane doniczki? Uświadommy więc Klienta, dlaczego są one lepsze od tych zwykłych, plastikowych. Przedstawmy “za i przeciw” pokazując tym samym Klientowi, dlaczego powinien wybrać właśnie nasz produkt.

Dobór kanałów

Aby reklama sklepu ogrodniczego w social media była skuteczna, powinniśmy się dowiedzieć, do jakich odbiorców chcemy komunikować, ale też gdzie ich szukać. Jeśli odpowiemy sobie na pytanie: kim są nasi klienci, kolejnym krokiem będzie dowiedzenie się, z jakich kanałów w internecie korzystają. Tylko w ten sposób możemy zadbać o odpowiednią i skuteczną komunikację marketingową. Naszymi odbiorcami w tym przypadku są ogrodnicy i osoby zainteresowane ogrodnictwem. Jeśli chcemy dotrzeć jedynie do grupy lokalnej z najbliższych miast oddalonych o maksymalnie 20 km od naszego sklepu, to szkoda czasu na budowanie komunikacji na Linkedin. W przypadku tej branży można zauważyć, że ogrodnictwo dobrze “klika się” na Facebooku czy Instagramie.

Ogród w social media ma się całkiem dobrze, o ile odpowiednio dobierzemy kanał oraz treść, którą chcemy zaprezentować wraz z ofertą. Dobór ostatecznych kanałów powinien zależeć w pewnej części także od tego, które z podanych narzędzi bardziej do Ciebie przemawiają – jeśli poczujesz ten klimat, to również treści będą ciekawsze i bogatsze. Nie zmuszaj się do robienia postów, jeśli nie znosisz surfowania po Facebooku. Pamiętaj, że czasami lepiej komunikację zostawić specjalistom, którzy bazując na swoim wieloletnim doświadczeniu, doskonale wiedzą, jak dotrzeć do Twoich Klientów, minimalizując przy tym ryzyko niepowodzenia.

Raport branży ogrodniczej w social mediach
Branża ogrodowa w social mediach
Chcesz dotrzeć do swoich Klientów? Skontaktuj się z nami!

Sport króluje w social mediach

Jagoda Stefek
Jagoda Stefek

Fenomen sportu

Sport towarzyszy nam od tysiącleci, a jego popularność wciąż nie ustaje. Jedni go uprawiają, drudzy uwielbiają kibicować. Jest obecny w życiu niemal każdego z nas. Nic więc dziwnego, że zawładnął również internetem. Sport ma rację bytu w social mediach z jednej podstawowej przyczyny — jednoczy ludzi. Jego fenomen nie ustaje również dlatego, że opiera się na rywalizacji, której uwielbiamy się przyglądać.

Gry dostarczają nam wielu skrajnych emocji. Rozczarowań, kiedy nasza ukochana drużyna przegrywa, zachwytu, gdy amator staje się mistrzem, radości, gdy zwycięża, ekscytacji, gdy pobija kolejne rekordy i wreszcie — nostalgii, gdy kończy karierę…

Niech wygra najlepszy

W marketingu podobnie jak w sporcie triumfy odnoszą najlepsi — najsilniejsi i najlepiej przygotowani zawodnicy. Co składa się na sukces internetowego zawodnika? Dużą rolę gra wizerunek, ciągłość działań, kontakt z obserwatorami i dobra strategia. Podobnie jak w sporcie, również w Internecie warto powierzyć zaufanie ludziom doświadczonym w branży. Pomogą one obrać cel, wytyczyć szlaki i osiągnąć upragniony sukces.

Osobowości sportowe

Gwiazdy sportu świecą dziś najjaśniej, o czym mówi sport raport social media. Wystarczy spojrzeć na obecny ranking TOP 100 twórców na Instagramie w Polsce. Aż 4 osoby ze świata sportu znajdują się w ścisłej dziesiątce. Pierwszą pozycję zajmuje Robert Lewandowski. Co ciekawe, wyprzedza drugie miejsce aż o 16 milionów obserwatorów! Gwiazdy sportu to dziś nie tylko osobowości, ale również mentorzy, osobowości i osoby wpływowe. Motywują nas do przekraczania granic, podnoszenia sprawności fizycznej i spełniania swoich marzeń.

Sport social media

Sport na Facebooku jest równie popularny co na Instagramie, czy Twitterze. Biorąc pod uwagę tak dużą popularność sportu w internecie, warto wykorzystać ten potencjał np. w przypadku marek sportowych, czy sklepów z akcesoriami sportowymi. Jednym ze skutecznych działań marketingowych, może okazać się influencer marketing, czyli reklamowanie produktów np. przez znane osoby ze świata fitness. W czasach pandemii wyewoluowały również treningi online, które zgromadziły przed telefonami wielu miłośników sportu. E-kibicowanie również na dobre wpisało się we współczesną formę sportu. Powstaje bowiem mnóstwo aplikacji dedykowanych różnym dyscyplinom sportowym. Dostarczają one newsów z obecnych rozgrywek, powiadamiają o wynikach i pozwalają na wymianę komentarzy między użytkownikami.

Nasze doświadczenie w branży sportowej

Od lat prowadzimy działania marketingowe dla sklepu AlpinSport.pl. Obejmują one m.in. social media marketing na Facebooku, gdzie zgromadziliśmy prawie 5000 fanów. Facebook w tym przypadku stał się narzędziem do informowania o promocjach i nowościach, ale także kanałem rozrywkowym. Trzon działań stanowią jednak skuteczne kampanie Google Ads, dzięki którym utrzymujemy wysoką pozycję sklepu i sukcesywnie zwiększamy jego sprzedaż. Dzięki regularnym wpisom blogowym i artykułom sponsorowanym dbamy o pozycjonowanie marki i jej obecność w sieci.

Chcesz pokonać rywali? Uruchom kampanię Google Ads i działania na Facebooku — pomożemy Ci wyprzedzić konkurencję.

Sport w social mediach
Potrzebujesz profesjonalnie prowadzonego fanpage’a? Skontaktuj się z nami i poznaj naszą ofertę!