Key visual – dlaczego spójność graficzna marki jest tak ważna?

Anita Banaś
Anita Banaś
Key Visual

Strona internetowa i dobrze skomponowana szata graficzna jest bardzo ważna dla powodzenia niemalże każdego przedsięwzięcia. Nierzadko osoby, które nie znają naszej marki, będą wyrabiać sobie o niej opinię wyłącznie na podstawie tego, co zobaczą. Po co marce Key Visual i czy naprawdę jest aż tak istotny?

Key Visual – jak to działa?

Właściwy Key Visual jest wstępem do budowania wiarygodnego biznesu i kluczowym elementem, który pozycjonuje markę w branży. Symbole, kolory oraz rodzaj czcionki, który jest przypisany do firmy, są graficznym kluczem, który zapewnia wizualną spójność oraz zapamiętywalność i rozpoznawalność. Key Visual jest motywem przewodnim, który obrazuje emocje i wartości, z którymi marka się utożsamia.

Identyfikacja wizualna

Jeżeli chcemy, żeby nasz przekaz – wizerunkowy lub sprzedażowy – był skuteczny, musimy zadbać o spójny system identyfikacji wizualnej. Zacznijmy od projektu logo – miejmy jednak na uwadze to, że Key Visual nie jest bezpośrednio jego częścią, ale pod pewnymi warunkami stanowi ważny do niego dodatek. Dobry Key Visual powinien być prosty i zrozumiały, a przy tym unikalny, charakterystyczny, odróżniający się od identyfikacji innych marek. Warto pomyśleć o tym, by można było wykorzystać go we wszystkich dostępnych mediach oraz nośnikach i, co najważniejsze, powinien być skierowany do określonej grupy docelowej. Oczywiście, jego ostateczna forma zależy od charakteru marki (zdarza się, że jest bardzo rozbudowany, a czasami bardzo prosty), jednak przy jego tworzeniu, najważniejszym czynnikiem powinna być prostota i zrozumiałość w przekazie oraz innowacyjność.

Motywy graficzne Key Visualu:

  • typografia – stosowanie tych samych liter w takim samym rozmiarze,
  • ilustracje – identyczna stylistyka i charakter,
  • zdjęcia – podobne aranżacje, pomysł i barwa, układ grafiki względem tekstu.

Złota zasada dobrego Key Visual

Dobry Key Visual powinien być elastyczny do tego stopnia, abyśmy mieli możliwość przenoszenia go na różne elementy identyfikacji marki, dlatego nie jest to typowy szablon. Elementy wizualizacji powinny być dostosowane do każdego środka przekazu, w którym się pojawią. Zazwyczaj to format i kształt wymagają zmiany, dlatego powinniśmy mieć możliwość kilku form zapisu. Pamiętajmy, że często “kopiuj – wklej” nie przynosi oczekiwanego efektu.

Profesjonalny Key Visual wyróżnia markę, przyciągając potencjalnych klientów i będąc sygnałem, że jesteśmy godni zaufania. To jeden z trzonów silnej firmy, który towarzyszy jej przez cały okres istnienia. Jest widoczny w każdej kampanii, działaniu marketingowym i materiale reklamowym. Pojawia się na ulotkach, plakatach, wizytówkach, prezentacjach, czy też kanałach social media. Jeśli chcesz, byśmy pomogli Ci przy wyborze idealnego Key Visual, skontaktuj się z nami!

Key visual – dlaczego spójność graficzna marki jest tak ważna?
Wyróżnij swoją firmę na tle konkurencji!
Chcesz, by Twoja firma posiadała niepowtarzalny Key Visual? Skontaktuj się z nami!

Dodaj komentarz

Twój adres mailowy nie zostanie opublikowany.