Których tematów unikać w komunikacji marketingowej w czasie koronawirusa?

Anita Banaś
Anita Banaś
Niespokojne morze na tle zachodu słońca

Nikogo nie trzeba przekonywać, że epidemia wirusa COVID 19 wpływa na każdą dziedzinę naszego życia. Najbliższe tygodnie, a nawet miesiące oznaczają nowe wyzwania dla wielu przedsiębiorstw. Rozprzestrzeniający się koronawirus wymusza na firmach, bezpośrednio lub pośrednio, nie tylko zmianę sposobu pracy, ale także zmianę komunikacji marketingowej.

Sytuacja, w jakiej znalazł się świat, była zaskoczeniem dla wszystkich. W końcu żadna marka nie mogła przewidzieć i ująć jej w strategii komunikacji, planując kampanię na ten rok! Podpowiadamy jakich tematów unikać w komunikacji marketingowej w czasie koronawirusa.

Bez bliskości i podróży

W większości reklam produkty są przedstawiane w kontekście wspólnych spotkań w większym gronie, w nawiązywaniu do podróżowania czy czerpania radości z aktywnego trybu życia. Niestety, wszystkie wymienione sytuacje odbiegają od obecnej rzeczywistości i naszych nastrojów. Reklamy produktów czy usług na ten czas powinny skłonić do pozostania w domu i spędzania tej chwili w swoim ściśle rodzinnym gronie lub w odosobnieniu z myślą o swoich najbliższych. Wiele marek zaczęło kłaść nacisk na informowanie klientów o tym, jak pracują sklepy, jakie oferują udogodnienia (np. wydłużone godziny pracy), a także jakie są nowe normy bezpieczeństwa i środki ochrony.

Sytuacja wymaga dużej elastyczności w odniesieniu do komunikacji marketingowej, jej intensywności czy też samej kreacji. Wszystkie materiały tworzone lub modyfikowane w miarę możliwości powinny ograniczyć ujęcia miejsc publicznych. Warto zauważyć, że część marek realizuje dodatkowe reklamy związane z koronawirusem, nie rezygnując wcześniej zaplanowanych kampanii.

Modyfikacja planów

Firmy, na bieżąco starają się reagować i dostosowywać do sytuacji. Zamianie ulegają działania oraz plany marketingowe, przede wszystkim te, które mogą zagrozić bezpieczeństwu — odwołuje się wydarzenia sportowe, eventy branżowe, festiwale i targi. Jeśli nie chcemy zaszkodzić swojemu wizerunkowi, koniecznie usuńmy elementy graficzne, które nie pasują do obecnej sytuacji tj.: zdjęcia uśmiechniętych ludzi na spacerze czy grupy 30 osób bawiących się na imprezie. Nikt nie jest w stanie określić, ile potrwa istniejąca sytuacja. Firma w tym czasie musi zdobywać sympatię konsumentów, jak również poczucie bezpieczeństwa i stabilności.

Zostaw to innym!

Kolejne edukacyjne grafiki czy posty lub inne reklamy w temacie „jak uniknąć zagrożenia” się nie sprawdzą! Na dobrą sprawę w zakresie higieny, objawów czy ochrony wszystko zostało już powiedziane. Dystrybucja takich informacji powinna być pozostawiona właściwym instytucjom. Stawiajmy jedynie na wiarygodnie i oficjalne źródła informacji. Nie rozpowszechniajmy fake newsów, nie szerzmy też informacji, w których dziedzinie nie jesteśmy specjalistami. Nie żartujmy z sytuacji związanych z epidemią.

Najważniejsze dla firm powinno być bezpieczeństwo ich klientów, dlatego powinny przygotować one wiele komunikatów informujących o dodatkowych procedurach bezpieczeństwa. Głównym celem powinno być nawiązanie bliższej relacji z klientami i zapewnienie im dopasowanych do ich potrzeb treści, które pozytywnie wpłyną na wizerunek marki.

Których tematów unikać w komunikacji marketingowej podczas koronawirusa
Zostaw to innym!
Potrzebujesz wsparcia w komunikacji z Klientem w czasie koronawirusa? Skontaktuj się z nami!

Dodaj komentarz

Twój adres mailowy nie zostanie opublikowany.