LinkedIn – jakie treści i kiedy publikować

LinkedIn to międzynarodowy serwis społecznościowy, który zrzesza ponad 500 mln członków. Tym, co wyróżnia go na tle innych narzędzi e-marketingowych jest możliwość zarządzania swoją tożsamością zawodową i budowania sieci kontaktów biznesowych.
To potężne narzędzie biznesowe działa przez 24 godziny, siedem dni w tygodniu. Zdobywanie nowych kontaktów i nawiązywanie cennych relacji to największa siła LinkedIna. Dzięki wyszukiwarce możemy pozyskać potencjalnych klientów, znaleźć pracownika, a nawet samemu zareklamować swoją markę.

To jest oczywiste lecz…

Niestety, nie wszystkie informacje na temat Twojej firmy lub marki dotrą do Twoich kontaktów. LinkedIn posługuję się bowiem pewnym algorytmem, który klasyfikuje każdy obraz, tekst, dłuższą lub krótszą formę treści, nadając im określoną rangę.

Proces zamieszczania treści na naszych profilach przechodzi cztery fazy:

Faza I
Algorytm określa każdą opublikowaną formę treści jako treść czystą, niskiej jakości lub spam. Informację te nie są podawane do wglądu użytkownika – jeśli treść będzie niskiej jakości, będzie ona wyświetlana rzadziej lub w ogóle.
Faza II
Algorytm LinkedIn obserwuje pierwsze reakcje na publikacje, przyznając im konkretne punkty. Na wyświetlanie posta wpływa również tempo reakcji użytkowników/ obserwujących.
Faza III
Algorytm sprawdza ponownie jakość posta, oceniając wartość danej publikacji dla sieci kontaktów. Jeśli treść będzie podejrzana, ograniczy częstotliwość jej wyświetlania. Wszystko zależne jest od naszych kontaktów – jeśli publikacja będzie dalej otrzymywać ich polecenia i komentarze, algorytm będzie nadal ją wyświetlać.
Faza IV
Duży wpływ na wyświetlane posty mają redaktorzy, którzy je oceniają. Treść będzie wyświetlana jeśli przejdzie ich pomyślną weryfikację.

Jakie treści są istotne?

Pamiętaj jedno – LinkedIn to nie Facebook! Osoby w Twojej sieci skupiają się na szeroko pojętym biznesie i pracy. Dlatego zamiast wrzucać zdjęcie domowego pupila, skup się na tym, aby post miał charakter biznesowy. To, co powinieneś zrobić, to przykuć uwagę grupy docelowej. W określeniu zainteresowań odbiorców pomoże Ci stworzenie person, czyli modeli klienta o określonych cechach i wartościach. Treści, które zamieszczasz na profilu powinny być wartościowe dla czyjejś kariery lub rozwoju, tzn. inspirować lub przekazywać praktyczne wskazówki i porady. Zasada jest prosta – piszemy wtedy, kiedy mamy coś ciekawego i wartościowego do powiedzenia. Warto wiedzieć, że publikacja pozyskuje średnio o 98% więcej komentarzy dzięki zdjęciu i 75% więcej udostępnień dzięki materiałom video.

Publikuj o właściwych godzinach

Jeśli publikujesz treści o godzinie 3 w nocy, nie spodziewaj się, że ktoś je zobaczy. Jeśli zależy Ci na tym, by jak największa liczba użytkowników dostrzegła Twojego posta, staraj się opublikować go w godzinach porannych między 7.30 a 8.30 lub w południe pomiędzy 17 a 18. Częstotliwość postowania: minimalna liczba postów to 2 a optymalna to 5 tygodniowo. Dane wskazują na to, że treści na LinkedIn-ie należy publikować we wtorki, środy i czwartki.
LinkedIn to niesamowicie popularny serwis w wielu krajach. Dzięki temu na portalowi możemy w łatwy sposób podtrzymywać relacje biznesowe, chwalić się swoimi osiągnięciami oraz szukać pracy.