MUST KNOW, czyli aktualne wymiary grafik na Facebooku

Katarzyna Podgórska
Katarzyna Podgórska
Linijka

Choć Facebook nieustannie się zmienia i trudno za nim nadążyć, warto co jakiś czas podsumować aktualne wymagania co do grafik umieszczanych w postach naszej strony, czy to sponsorowanych, czy też jako zdjęcie w tle. To szczególnie ważne, jeśli nasz grafik pracuje “na odległość” lub to graficy naszego klienta tworzą kreacje graficzne spójne z CI marki, kampanią Google AdWords czy też kampanią offline’ową, “w terenie”.

Ważnym także jest, by pamiętać o użytkownikach mobile i odmiennym skalowaniu stron na Facebooku czy postów, niż na desktopie. Projektując grafikę należy mieć na uwadze to, by tekst lub ważne elementy zdjęcia nie zostały ucięte dla użytkowników smartfonów i tabletów.

W tabelce poniżej zebrałam dla Was wymiary grafik, które są najczęściej wykorzystywane w codziennej pracy ze stronami firmowymi na Facebooku:

Mam nadzieję, że taka mała ściąga pomoże Wam w projektowaniu graficznym. Pamiętajcie jednak, że social media zmieniają się tka dynamicznie, że jutro ten wpis może być już nieaktualny 😉

Dodaj komentarz

Your email address will not be published.