Na co zwrócić uwagę, szukając właściwej agencji marketingowej?

Wybór partnera do współpracy marketingowej możemy porównać do poszukiwania drugiej połówki w życiu prywatnym. Niestety – nie ma gotowej recepty na szczęśliwy związek ani na trwałą relację i współpracę z taką firmą. Na powodzenie w tym zakresie będzie miało wpływ kilka czynników. Jakich? Tego dowiecie się z lektury naszego artykułu!

Dlaczego warto zaufać ekspertom?

Na początku przeanalizujmy zyski ze współpracy z firmą marketingową:

  • oszczędność czasu – mniejsza ilość obowiązków do wykonania ma wpływ na ilość czasu, który poświęcasz na inne aktywności związane z rozwojem firmy,
  • porady fachowców – współpracujesz z ekspertami, którzy specjalizują się w konkretnych dziedzinach i dobierają najlepsze rozwiązania,
  • rozwój firmy – zyskujesz świeże spojrzenie, które często owocuje ciekawymi, nowoczesnymi projektami.

Zanim wybierzesz firmę, spójrz w lustro!

Pewnie zastanawiasz się, co ma jedno do drugiego, ale aby móc dopasować kogoś do nas, najpierw sami musimy wiedzieć kim jesteśmy, jakie mamy możliwości i do czego chcemy dążyć. Agencja marketingowa powinna specjalizować się w danej branży. Musi posiadać także odpowiednią praktykę w określonym sektorze.

Nie ograniczaj się

To, czego szukasz powinno znajdować się w zakresie usług świadczonych przez wybraną firmę. Nie patrz tylko na to, co Cię interesuje, ale również na dalszy kierunek, w którym może rozwijać się Twój biznes. “Nie łap kilka srok za ogon” – miej jedną firmę, która już się sprawdziła i zlecaj jej kolejne zadania. Dzięki temu unikniesz przechodzenia przez cały proces od początku. Dodatkowo, współpraca z jedną agencją marketingową może okazać się bardziej atrakcyjna cenowo.

Zwróć uwagę na doświadczenie

Agencje marketingowe zazwyczaj specjalizują się w danym obszarze lub branży. Kluczowym kryterium w wyborze odpowiedniego partnera powinno być doświadczenie w obsłudze firm, tzn. dobór narzędzi, sposób komunikacji, dynamika oraz jakość. Te elementy są bardzo istotne i muszą sprostać naszym wymogom.

Zorientuj się w opiniach

Na markę danej firmy marketingowej wpływa wiele czynników, takich jak publikacje, nagrody, konferencje. Poszukaj opinii pozostałych klientów i popytaj znajomych o ich zdanie na temat danej firmy, ponieważ to oni są największym źródłem wiedzy. Pamiętaj – nie skreślaj na wstępie małych firm, które nie mają wieloletniej historii. Wszystko zależy od pracowników, którzy je tworzą.

Pamiętaj o tym, że taniej, nie znaczy lepiej

Zawsze znajdzie się ktoś, kto zaoferuje tańszą (lecz niekoniecznie lepszą) ofertę. Najważniejsze w tym wszystkim jest to, aby zrozumieć, co kupujemy i za co płacimy. Niestety dobrze wykonana praca, odpowiedni poziom zaangażowania, jakość komunikacji i elastyczność musi kosztować, a Ty sam dobrze powinieneś o tym wiedzieć. Oczywiście czasem ceny są niezrozumiałe, a my mamy prawo się nie zgadzać z ich przedziałem.

W wyborze agencji nie zawsze przemawiają logiczne argumenty. Czasem coś skłania nas do pójścia w określonym kierunku i zaufania danej firmie. Współpraca powinna być przyjemnością, a nie tylko obowiązkiem. Pamiętaj – nie ma związków idealnych bez zaangażowania dwóch stron! Dlatego wypracuj z agencją kompromisy, które zaprowadzą Was do wspólnych sukcesów.