Praktycznie o influencer marketingu. Na co zwrócić uwagę przy współpracy z influencerami?

Myślisz o skutecznej kampanii promującej Twoje produkty lub usługi? Influencer marketing może być kluczem sukcesu. Ta forma nie bez powodu zyskuje w ostatnich latach olbrzymie zainteresowanie wśród firm ze wszystkich branż. Jak jednak ułozyć swoją współpracę z influencerem i od czego właściwie zacząć?

Z roku na rok przybywa coraz więcej influencerów. Marki coraz częściej decydują się na współpracę z internetowymi twórcami. Zainteresowanie terminem „influencer marketing” na całym świecie najlepiej obrazuje Google Trends:

Wykres z google trends

Zainteresowanie tym tematem w ostatnich latach znacząco wzrosło. Nie ma się co dziwić skoro, aby dotrzeć do 40-60 tysięcy ludzi, czasami wystarczy przeznaczyć na reklamę zaledwie 300zł! Wiedząc, że jest to dobry i stosunkowo tani rodzaj reklamy, musimy dowiedzieć się, na co przede wszystkim zwracać uwagę przy wyborze odpowiedniego influencera.

Liczby to nie wszystko

Popularne marki z dużymi możliwościami finansowymi często decydują się na najbardziej popularnych influencerów. W pierwszej kolejności przeważnie patrzą na teoretyczne zasięgi twórców (np liczba obserwujących), częstokrotnie wykorzystując do tego popularne rankingi. Może to wydawać się dość paradoksalne, ale liczba subskrypcji czy polubień nie zawsze jest jednak gwarancją sukcesu. Niektórzy mniejsi twórcy generują lepsze zainteresowanie reklamą niżeli Ci więksi. Charyzma, kontakt z odbiorcami, jakość zdjęć czy filmów – to dużo ważniejsze niż puste, większe liczby. Przed podjęciem ewentualnej współpracy warto prześledzić aktywność kilku wybranych influencerów, w celu wybrania najlepszej i najtańszej możliwości. Warto opracować swoją strategię i spokojnie doprowadzić krok po kroku plan do realizacji.

Solidny plan

Zanim nawiążesz współpracę z twórcą internetowym, przyjrzyj się swojemu produktowi czy usłudze i zastanów nad kampanią reklamową. Pomyśl, jakie są największe jego zalety i co warto o nim powiedzieć. Przede wszystkim nie warto narzucać twórcy sztywnego scenariusza, gdyż przeważnie ich największą siłą jest własny styl bycia, szczerość i autentyczność. Wystarczy nakreślić swoją wizję i przekazać co powinno zostać podkreślone przez influencera. Warto również rozejrzeć się na portalach społecznościowych w celu odnalezienia wpływowych twórców, którzy w przeszłości mogli wspomnieć o Twojej marce. Tacy influencerzy z pewnością mogliby zostać wpływowymi ambasadorami Twojego produktu.

Dobra relacja z influencerem

Bez dobrej relacji interpersonalnej ciężko stworzyć cokolwiek dobrego w życiu prywatnym, prawda? Tak samo wygląda to w sytuacji kontaktu z twórcą internetowym. Obie strony powinny być otwarte na sugestie, propozycje czy negocjacje. Jeśli twórca uważa, że działanie, które zaproponował, przyciągnie większą liczbę osób – zaufaj mu. Dobremu influecerowi zawsze zależy na obustronnym zadowoleniu. Kwestia dogadania jest kluczowa, zadbaj o przyjazny i wysoki poziom komunikacji z twórcą. Wystawiaj faktury w terminie, odpisuj na maile, odbieraj telefony, a przede wszystkim wypłacaj wynagrodzenie na czas.

Trzy powyższe zasady to absolutna podstawa przy współpracy z influencerami. Trzeba pamiętać, że najcenniejszym źródłem naszej wiedzy jest doświadczenie. Najlepiej uczymy się na własnych porażkach i sukcesach. Nie ma przepisu na udaną kampanię reklamową z influencerem, ponieważ każdy człowiek jest inny. Przestrzegając jednak powyższych sugestii, z pewnością zwiększymy szansę na udaną współpracę z influencerem.