MAVIKA

MAVIKA BLOG

Raport aktywności w social media – stomatologia

Jako agencja reklamowa z 8-letnim doświadczeniem, mamy na swoim koncie szerokie spektrum branż, które obsługiwaliśmy. Duży trzon naszej działalności to usługi marketingu internetowego dla branży medycznej. Do tej pory współpracowaliśmy z firmami z następujących działów medycyny: stomatologia, weterynaria, okulistyka, chirurgia plastyczna, medycyna estetyczna, dermatologia. W dzisiejszym wpisie skupimy się na stomatologii i tym, dlaczego warto postawić na aktywność w social mediach, będąc właścicielem gabinetu stomatologicznego.

Stomatologia w social media

Stomatologia to branża, która funkcjonuje w świadomości Klientów jako coś związanego z bólem i stresem. Stawiając sobie za punkt wyjścia właśnie taką tezę, można z powodzeniem zbudować komunikację w social mediach gabinetu. Rozwiązaniem na ten pogląd jest więc ocieplenie wizerunku oraz zbudowanie relacji i zaufania u Pacjentów. Jak to zrobić?

Stomatologia na Facebooku

Najbardziej popularnym kanałem komunikacji między gabinetem stomatologicznym a Pacjentem, zaraz po telefonie, jest profil firmowy na Facebooku. Oznacza to, że treści, które się na nim znajdują, powinny być nie tylko na bieżąco aktualizowane, ale również atrakcyjne z punktu widzenia obserwatora. Największą aktywnością na Facebooku cieszą się metamorfozy zabiegów stomatologicznych, a także treści “z życia gabinetu”, gdzie obserwatorzy mogą zobaczyć swoich ulubionych lekarzy czy pielęgniarki. Reklama na Facebooku to również świetne miejsce, aby pokazać swoje nowe usługi lub zaprezentować dotychczasowe realizacje.

Stomatologia Instagram — jakie zdjęcia wrzucać?

Zdjęcia wrzucane na Instagrama z zasady powinny być spontaniczne i nieprofesjonalne. Promując swój gabinet na tej platformie, warto iść więc w tę stronę. Świetnie sprawdzą się tam zdjęcia “zza kulis”, materiały półprywatne, zdjęcia personelu w różnych sytuacjach, fotorelacje z wyjazdów, szkoleń itp. Warto skorzystać oczywiście z potencjału InstaStories, które umożliwiają szybkie nagranie filmiku, stworzenie ankiety, quizu, czy zadanie pytania otwartego do obserwatorów.

Reklama gabinetu stomatologicznego — zacznij od strategii

Skuteczność reklamy możemy ocenić na podstawie celów które sobie postawimy. Możemy skierować budżet reklamowy na sprzedaż usług, pozyskanie większej ilości fanów lub zbudowania pewnego wizerunku. Np. w przypadku jednego z naszych Klientów — DUDA CLINIC Implantologia i Stomatologia Estetyczna komunikację oparliśmy na personal brandingu właściciela — dr n. med. Mariusza Dudy, lidera i międzynarodowego eksperta w dziedzinie implantologii stomatologicznej. Przeanalizowaliśmy grupę odbiorców marki, wyznaczyliśmy cele i naszkicowaliśmy docelowy wizerunek. Za cel postawiliśmy sobie doszlifowanie PR-u kliniki jako miejsca prestiżowego i nowoczesnego. Te działania ułatwiły nam wybór kanałów, pomogły w wyznaczeniu kierunku komunikacji i rodzaju treści. Przez rok udało nam się podwoić liczbę polubień na Facebooku, zaktywizować fanów poprzez interesujące treści, a naszemu Klientowi rozbudować klinikę i poszerzyć zakres usług o chirurgię plastyczną i medycynę estetyczną.

Kompleksowe działania e-marketingowe powinny być poprzedzone wykonaniem strategii, która pomoże wytyczyć szlaki na kolejne lata i wyznaczyć najważniejsze zasady komunikacji. W przypadku branży medycznej dochodzi jeszcze obowiązkowe zapoznanie się z kwestiami prawnymi dotyczącymi reklamy w medycynie.

Przewiń do góry