MAVIKA

MAVIKA BLOG

Raport branży ogrodniczej w social mediach

Ogrodnictwo w social mediach wręcz kwitnie! Jako agencja z 8-letnim stażem na rynku, mamy doświadczenie w obsługiwaniu marek z różnych branż – w tym także ogrodniczych. Dlatego w dzisiejszym wpisie przedstawimy pokrótce, jak wygląda komunikacja marketingowa dla tego typu działalności.

Ogrodnictwo jako pasja

Przesadzanie, projektowanie czy pozostałe prace w ogrodzie związane są często z pasją, a czasami dochodzi do tego praca zawodowa i/lub chęć posiadania schludnego kawałka ziemi wokół własnego domu. Ta pozornie oczywista informacja okazuje się być bardzo przydatna w social media marketingu – jeśli chcemy dotrzeć do swoich odbiorców, musimy wiedzieć, kim są i dlaczego mieliby skorzystać z naszych usług. Jak zyskać uwagę naszych potencjalnych klientów?

Content is the king

Stare jak marketing internetowy wyrażenie, które nie traci na aktualności. Aby zachęcić pasjonatów ogrodnictwa do interakcji z nami, kluczowe jest dostarczenie wartości, która będzie przydatna dla odbiorcy. Na szczęście social media a ogrodnictwo idą w parze i to całkiem udanej! W tej branży wygrywają kolorowe i estetyczne zdjęcia oprawione ciekawymi treściami, które dostarczą internautom odpowiedzi, których szukają. Kluczem do sukcesu jest obudowanie oferty o ciekawą komunikację marketingową. Sprzedajemy gliniane doniczki? Uświadommy więc Klienta, dlaczego są one lepsze od tych zwykłych, plastikowych. Przedstawmy “za i przeciw” pokazując tym samym Klientowi, dlaczego powinien wybrać właśnie nasz produkt.

Dobór kanałów

Aby reklama sklepu ogrodniczego w social media była skuteczna, powinniśmy się dowiedzieć, do jakich odbiorców chcemy komunikować, ale też gdzie ich szukać. Jeśli odpowiemy sobie na pytanie: kim są nasi klienci, kolejnym krokiem będzie dowiedzenie się, z jakich kanałów w internecie korzystają. Tylko w ten sposób możemy zadbać o odpowiednią i skuteczną komunikację marketingową. Naszymi odbiorcami w tym przypadku są ogrodnicy i osoby zainteresowane ogrodnictwem. Jeśli chcemy dotrzeć jedynie do grupy lokalnej z najbliższych miast oddalonych o maksymalnie 20 km od naszego sklepu, to szkoda czasu na budowanie komunikacji na Linkedin. W przypadku tej branży można zauważyć, że ogrodnictwo dobrze “klika się” na Facebooku czy Instagramie.

Ogród w social media ma się całkiem dobrze, o ile odpowiednio dobierzemy kanał oraz treść, którą chcemy zaprezentować wraz z ofertą. Dobór ostatecznych kanałów powinien zależeć w pewnej części także od tego, które z podanych narzędzi bardziej do Ciebie przemawiają – jeśli poczujesz ten klimat, to również treści będą ciekawsze i bogatsze. Nie zmuszaj się do robienia postów, jeśli nie znosisz surfowania po Facebooku. Pamiętaj, że czasami lepiej komunikację zostawić specjalistom, którzy bazując na swoim wieloletnim doświadczeniu, doskonale wiedzą, jak dotrzeć do Twoich Klientów, minimalizując przy tym ryzyko niepowodzenia.

Przewiń do góry