Rozpychanie się łokciami, czyli jak wykorzystywać rozszerzenia reklam w Google AdWords

Kiedy decydujemy się na prowadzenie własnego biznesu lub w obecnej pracy jesteśmy odpowiedzialni za marketing internetowy, to jednym z naszych głównych celów jest jak najlepsza widoczność strony internetowej. Na bardzo dynamicznie rozwijającym się rynku kluczem jest odróżnienie się od konkurencji. Na pomoc przychodzą linki sponsorowane i ich rozszerzenia!

Linki sponsorowane

Linki sponsorowane to jedna z najpopularniejszych, a jednocześnie bardzo skutecznych form reklamy. Są to reklamy tekstowe, które pojawiają się w wyszukiwarce Google. A w którym miejscu dokładnie? Nad i pod organicznymi wynikami wyszukiwania, czyli takimi, których pozycja zależy od stopnia dopasowania treści witryny do zapytania internauty. Kliknięcie w nią prowadzi do strony internetowej z ofertą. Pozycja reklamy jest uzależniona od rankingu, czyli stawki (ceny za kliknięcie) oraz wyniku jakości.

Rozszerzenia kampanii linków sponsorowanych

Reklamę można poszerzyć o większą ilość informacji, które wyświetlają się pod głównym tekstem reklamowym. Prowadzą, na przykład bezpośrednio do sekcji zaloguj się, kontakt czy oferta. Kliknięcie przenosi użytkownika do konkretnej podstrony, co w dużej mierze zwiększa wygodę. Często się zdarza, że klient nie zdaje sobie sprawy z tego, że istnieje program lojalnościowy, a właśnie rozszerzenia o tym informują. Podstrony to swego rodzaju “rozpychanie się łokciami” w wyszukiwarce – na urządzeniach mobilnych zajmują dużo więcej miejsca niż sam link sponsorowany. Dodatkowo możliwe jest powiększenie opisu, dzięki czemu użytkownik więcej dowie się na temat oferowanych produktów.

Rodzaje rozszerzeń

Rozszerzenia linków do podstron są bardzo efektywnym i najchętniej wykorzystywanym typem rozszerzeń w wyszukiwarce. Pokazują użytkownikowi inne obszary naszej strony, których mogą poszukiwać. Odnośniki do konkretnych marek czy podstron w dużym stopniu ułatwia znalezienie dokładnie tego, czego się szuka. Plusem rozszerzeń linków do podstron jest możliwość zawarcia dużej ilości informacji.

linki sponsorowane

Rozszerzenie objaśnień jest to informacja, którą widać bezpośrednio pod tekstem reklamowym. Dzięki temu możemy powiadomić odbiorców o dodatkowych zaletach produktu bądź firmy.

Rozszerzenia reklam

Rozszerzenie połączeń zawiera numer telefonu. Jest to prosty i bardzo skuteczny sposób, aby skłonić użytkownika do zadzwonienia, bez konieczności klikania w link. Dodatkowo ten typ rozszerzenia na urządzeniach mobilnych pozwala na bezpośrednie połączenie telefoniczne.

rozszerzenia reklam

Rozszerzenie informacji to dodatkowy wiersz reklamowy, w którym można zamieścić wiele rodzajów informacji dotyczących oferowanego produktu lub usługi.

rozszerzenia reklam

Rozszerzenie lokalizacji wymaga posiadania konta w usłudze Google Moja Firma. Dzięki temu, gdy klient będzie wyszukiwać danej frazy, pojawią mu się firmy znajdujące się najbliżej. Ponadto użytkownicy urządzeń mobilnych zobaczą dokładny adres, odległość do celu, numer telefonu z opcją “zadzwoń”. Na komputerze rozszerzenie lokalizacji to dodatkowy wiersz po tekstem reklamy zawierający takie dane jak adres, którego kliknięcie przenosi do Google Maps, numer telefonu czy godziny otwarcia.

Rozszerzenia reklam

 

 

Rozszerzenie powiązanej lokalizacji umożliwia pokazanie użytkownikowi punkt sprzedaży (sieć sklepów), który znajduje się najbliżej i posiada w swojej ofercie wyszukiwany produkt. Ta opcja jest niezwykle przydatna producentom współdziałającymi z sieciami sprzedaży. W przeciwieństwie do rozszerzenia lokalizacji to rozwiązanie nie obliguje do połączenia z kontem Google Moja Firma.

Rozszerzenie wiadomości polega na bezpośredniej komunikacji drogą elektroniczną – w tym przypadku wiadomościami SMS. Firma, która decyduje się na ten typ podstron musi posiadać urządzenie obsługujące wiadomości tekstowe. Z wiadomych względów ta opcja dostępna jest jedynie na urządzeniach mobilnych.

Bardzo skuteczną opcją są rozszerzenia cen, dzięki którym klient może już na etapie przeglądania wyników wyszukiwania zapoznać się z wariantami cenowymi oferty.

Rozszerzenia reklam

Rozszerzenia aplikacji powinny spowodować wzrost liczby pobrań oprogramowania na smartfony czy tablety. Są widoczne pod tekstem reklamy i odsyłają użytkownika do sklepu Google Play lub Apple Store.

Ostatnią z form rozszerzeń są rozszerzenia promocji, które powinny zaciekawić potencjalnych klientów i skłonić ich do kliknięcia w link. Informują one o rabatach i akcjach promocyjnych.

Rozszerzenia reklam

Rozszerzenia reklam tekstowych w wyszukiwarce są ciągle udoskonalane i poprawiane. To bardzo dobry sposób, aby zwrócić uwagę internautów i zachęcić do kliknięcia w reklamę. Szeroki wybór opcji rozszerzeń pozwala dobrać te, które idealnie pasują do danej firmy.