MAVIKA

MAVIKA BLOG

Social media raport – podróże

Podróże na Facebooku i Instagramie to zwykle jeden z najgorętszych tematów — zwłaszcza latem. Jednak w tym roku cały Beauty Instagram stawia na #zostańwdomu, a i twórcy z kategorii travel nie do końca mogą spełniać swoje marzenia o tropikalnych plażach czy egzotycznych wycieczkach. Dlatego przygotowaliśmy dla Was krótki przegląd działań branży turystycznej na Facebooku. W końcu social media marketing to również ciągła analiza!

Social media raport — podróże

W obliczu pandemii najbardziej ucierpiała branża turystyczna. Zamknięcie granic, kwarantanna i brak pewności, kiedy uda nam się wrócić do względnej normalności, sprawiły, że ciężko było zaplanować jakiekolwiek działania marketingowe. W ostatnim miesiącu jednak spora część ograniczeń została zniesiona, co otworzyło nowe możliwości i wyzwania dla marketerów. Do naszego podróżniczego raportu wybraliśmy trzy najpopularniejsze wśród polskich użytkowników Facebooka fanpage’e: Itaka, eSky, TUI. Sprawdźmy, jak w ostatnich tygodniach wyglądały działania tych biur podróży!

Itaka — podróże jako lekarstwo na zmęczenie

Kiedy tylko pojawiły się pierwsze informacje o otwarciu granic, Itaka rozpoczęła akcję #PotrzebujęWakacji. W serii krótkich filmów przedstawiono humorystyczne scenki: kobieta sprzątająca salon, w którym nabałaganiła reszta rodziny, czy mężczyzna, który nie może skupić się na pracy w domu, z tęsknotą mówią, że chcą urlopu. Do akcji zaproszono również odbiorców fanpage’a, których poproszono o pokazanie jak wygląda ich oczekiwanie na wakacje. Oprócz tego publikowane są aktualne informacje o podróżach, również te dotyczące procedur na lotniskach.

Kulinarne podróże na Facebooku z eSky!

Firma eSky postanowiła przypomnieć nam jeden z najlepszych aspektów podróżowania, czyli odkrywanie nowych smaków! Współpraca ze znanym dostawcą jedzenia, marką Wolt, to świetny przykład kreatywnej kampanii. Kulinarne podróże by Wolt x eSky są promowane zarówno na fanpage’u biura podróży, jak i w aplikacji. Oprócz kodów zniżkowych dostępne są również specjalne zestawy z konkretnych restauracji, oferujących dania z aktualnie wybranej kuchni. Standardowo eSky udostępnia informacje o ofercie i najnowsze dane dotyczące możliwości podróżowania.

TUI, czyli bezpieczeństwo przede wszystkim

Marka TUI przede wszystkim skupia się na tym, aby zapewnić Klientom różne możliwości. Dlatego też biuro podróży proponuje opcję zmiany rezerwacji tegorocznych wakacji na inny termin aż do końca sierpnia. Ich oferta została także rozszerzona o ubezpieczenie od kosztów rezygnacji, które obejmuje ochronę w przypadku zachorowania lub przymusowej kwarantanny. Mocny nacisk na fanpage’u kładziony jest na promocję ofert — nie można jednak powiedzieć, aby TUI w ciekawy sposób wyróżniało swoją komunikację w social mediach.

Zdecydowanie branża turystyczna dalej szuka sposobu na to, aby odnaleźć się w nowej rzeczywistości. W przypadku marek Itaka i eSky warto pochwalić ciekawe, kreatywne podejście, które zachęca do zapoznania się z ofertą. Niestety, w przypadku podróży dalej sporo jest kwestii, zwłaszcza tych związanych z bezpieczeństwem, które wymagają stałej uwagi i szybkich reakcji firm. Jeśli zastanawiasz się jak poprowadzić komunikację dla Twojej marki, zgłoś się do nas. Z Klientami z branży turystycznej działamy od lat — z bardzo dobrymi efektami!

Na przestrzeni lat udało nam się wypromować m.in. markę YACHTIC.com, zajmującą się czarterem jachtów. Od startupu do znanej i cenionej na polskim i zagranicznym rynku — takie efekty uzyskaliśmy, działając wspólnie w social mediach. Na fanpage’u wciąż przybywa nowych fanów, a marka wyróżnia się wśród konkurencji ciekawymi treściami i dużą aktywnością odbiorców.

Chcesz rozwinąć fanpage Twojej firmy? Skontaktuj się z nami — pomożemy Ci poznać konkurencję i osiągnąć zamierzone cele sprzedażowe!

Przewiń do góry