MAVIKA

MAVIKA BLOG

Sport króluje w social mediach

Fenomen sportu

Sport towarzyszy nam od tysiącleci, a jego popularność wciąż nie ustaje. Jedni go uprawiają, drudzy uwielbiają kibicować. Jest obecny w życiu niemal każdego z nas. Nic więc dziwnego, że zawładnął również internetem. Sport ma rację bytu w social mediach z jednej podstawowej przyczyny — jednoczy ludzi. Jego fenomen nie ustaje również dlatego, że opiera się na rywalizacji, której uwielbiamy się przyglądać.

Gry dostarczają nam wielu skrajnych emocji. Rozczarowań, kiedy nasza ukochana drużyna przegrywa, zachwytu, gdy amator staje się mistrzem, radości, gdy zwycięża, ekscytacji, gdy pobija kolejne rekordy i wreszcie — nostalgii, gdy kończy karierę…

Niech wygra najlepszy

W marketingu podobnie jak w sporcie triumfy odnoszą najlepsi — najsilniejsi i najlepiej przygotowani zawodnicy. Co składa się na sukces internetowego zawodnika? Dużą rolę gra wizerunek, ciągłość działań, kontakt z obserwatorami i dobra strategia. Podobnie jak w sporcie, również w Internecie warto powierzyć zaufanie ludziom doświadczonym w branży. Pomogą one obrać cel, wytyczyć szlaki i osiągnąć upragniony sukces.

Osobowości sportowe

Gwiazdy sportu świecą dziś najjaśniej, o czym mówi sport raport social media. Wystarczy spojrzeć na obecny ranking TOP 100 twórców na Instagramie w Polsce. Aż 4 osoby ze świata sportu znajdują się w ścisłej dziesiątce. Pierwszą pozycję zajmuje Robert Lewandowski. Co ciekawe, wyprzedza drugie miejsce aż o 16 milionów obserwatorów! Gwiazdy sportu to dziś nie tylko osobowości, ale również mentorzy, osobowości i osoby wpływowe. Motywują nas do przekraczania granic, podnoszenia sprawności fizycznej i spełniania swoich marzeń.

Sport social media

Sport na Facebooku jest równie popularny co na Instagramie, czy Twitterze. Biorąc pod uwagę tak dużą popularność sportu w internecie, warto wykorzystać ten potencjał np. w przypadku marek sportowych, czy sklepów z akcesoriami sportowymi. Jednym ze skutecznych działań marketingowych, może okazać się influencer marketing, czyli reklamowanie produktów np. przez znane osoby ze świata fitness. W czasach pandemii wyewoluowały również treningi online, które zgromadziły przed telefonami wielu miłośników sportu. E-kibicowanie również na dobre wpisało się we współczesną formę sportu. Powstaje bowiem mnóstwo aplikacji dedykowanych różnym dyscyplinom sportowym. Dostarczają one newsów z obecnych rozgrywek, powiadamiają o wynikach i pozwalają na wymianę komentarzy między użytkownikami.

Nasze doświadczenie w branży sportowej

Od lat prowadzimy działania marketingowe dla sklepu AlpinSport.pl. Obejmują one m.in. social media marketing na Facebooku, gdzie zgromadziliśmy prawie 5000 fanów. Facebook w tym przypadku stał się narzędziem do informowania o promocjach i nowościach, ale także kanałem rozrywkowym. Trzon działań stanowią jednak skuteczne kampanie Google Ads, dzięki którym utrzymujemy wysoką pozycję sklepu i sukcesywnie zwiększamy jego sprzedaż. Dzięki regularnym wpisom blogowym i artykułom sponsorowanym dbamy o pozycjonowanie marki i jej obecność w sieci.

Chcesz pokonać rywali? Uruchom kampanię Google Ads i działania na Facebooku — pomożemy Ci wyprzedzić konkurencję.

Przewiń do góry