Trendy na Facebooku w 2019 roku

Media społecznościowe stały się dla nas codziennością. Dzisiaj ciężko wyobrazić sobie dzień bez Instagrama, YouTube’a czy Facebooka. Internetowy marketing bez promocji w mediach społecznościowych jest już praktycznie niemożliwy. Z roku na rok trendy się zmieniają, a przede wszystkim zmienia się sposób konsumpcji treści przez użytkowników. Ludzie coraz częściej wybierają stories zamiast newsfeeda, gdyż oglądanie jest o wiele przyjemniejszym sposobem na przyswajanie informacji niżeli czytanie. Jakie trendy zdominują Facebooka w 2019 roku?

Coraz więcej wideo

Do jeszcze większego zapotrzebowania na wideo, niewątpliwie przyczynia się szybki rozwój stories. Krótkie filmiki trwające około 10-15 sekund są w zupełności wystarczające, aby przekazać ważną informację. Z drugiej strony — te kilkanaście sekund przekazu jest wyjątkowo wygodną opcją dla odbiorcy, gdyż poświęca na to dosłownie moment. Stories to trend, nad którym warto trochę dłużej się zastanowić. Dlaczego ten sposób przekazu tak dobrze funkcjonuje? Powodów jest kilka. Ludziom coraz mniej podoba się sztuczna reklama, na której wszystko wygląda doskonale. W zalewie kont na portalach społecznościowych, które propagują idealny styl życia, coraz większe znaczenie odgrywa autentyczność twórców i ich treści.

Stories są dynamicznym formatem, który umożliwia użytkownikom upust ich kreatywności. Poza tym dużo bardziej skupiają uwagę odbiorcy, ze względu na to, iż wyświetlają się na całym ekranie smartfona. Według badań reklam z użyciem stories, są one dwa razy tańsze od reklamy w newsfeedzie, więc reklamodawcy coraz częściej biorą to pod uwagę. Cisco przewiduje, że w 2020 roku 80 procent transferu w internecie będzie przeznaczone na treści audiowizualne. Oczywiście wiele zasług ma w tym przypadku YouTube czy Netflix, aczkolwiek wzrost znaczenia wideo możemy zaobserwować na wszystkich portalach społecznościowych.

AR

Augmented Reality, czyli rozszerzona rzeczywistość. Używając swojego aparatu w smartfonie, możemy zobaczyć otoczenie z animowanymi elementami 3D, często w formie postaci, zwierząt bądź przedmiotów. Facebook również wprowadził tę technologię do swoich aplikacji. Popularność rozszerzonej rzeczywistości zdecydowanie wzrosła za sprawą powrotu Pokemon Go. Aplikacja, która odniosła wielki sukces, spowodowała efekt domina, przez co AR obecnie przenosi się na nowe obszary. AR może być wykorzystana do zaangażowania, a zarazem zaskoczenia odbiorców w działaniach marketingowych. Dane pozyskane z New Gen Apps mówią, że do 2020 roku z AR będzie korzystać aż miliard użytkowników. Nie jest więc zaskoczeniem, że marki coraz częściej rozważają zastosowanie AR w swojej komunikacji.

To, co dzisiaj jest popularne, jutro może odejść w zapomnienie. Trendy w branży social media potrafią zmienić się diametralnie w przeciągu krótkiego czasu. Czasem zmiana algorytmów wywołuje niemałe zamieszanie i wpływa na to, jakie treści są częściej wyświetlane, a jakie nie. Niemniej, warto wykorzystywać pojawiające się nowinki i tendencje, szczególnie jeśli za ich pomocą można dotrzeć do nowych odbiorców i pozyskać nowych klientów.