Wyszukiwania głosowe w Asystencie Google – jak ich rosnąca popularność zmieni Google?

Michał Skrzyński
Michał Skrzyński
Asystent Google

Od czasu, gdy firma Apple wprowadziła na rynek funkcję głosowej asystentki Siri, zupełnie zmienił się sposób, w jaki internauci wyszukują treści w sieci. Zamiast wpisywać proste i często niegramatyczne zbitki słów, zaczęto formułować zapytania w taki sposób, jakby po drugiej stronie była prawdziwa osoba, a nie tylko skomplikowany system oparty na nauczaniu maszynowym.

Fani systemu Android i środowiska Google musieli długo czekać na podobne rozwiązanie, które jest już dostępne! Co to oznacza dla użytkowników? Przede wszystkim zmianę sposobu wyszukiwania treści, na którą ogromny wpływ ma SEO (chcesz się dowiedzieć, o czym mowa? Zerknij na pozycjonowanie i SEO). Jak dotąd, gdy internauta wpisywał coś w wyszukiwarkę, często otrzymywał dziesiątki tysięcy wyników i zazwyczaj, za najbardziej dopasowany, wybierał ten znajdujący się najwyżej na liście. Obecnie, dzięki asystentowi Google, odbiorca dostaje tylko jeden wynik. Jakie kroki powinniśmy podjąć, by tym jednym wynikiem była nasza strona?

Pozycjonowanie na “długi ogon”

Czym jest długi ogon (ang. long tail)? Najprościej mówiąc, jest to koncepcja, która zakłada, że przy odpowiednio szerokiej ofercie, nietuzinkowe produkty/hasła będą generowały większy zysk, niż te ogólne i teoretycznie popularniejsze. Jak z tego skorzystać przy pozycjonowaniu SEO? Warto umieścić na swojej stronie długie ciągi słów kluczowych, które internauta, a właściwie jego Asystent Google, może chcieć wyszukać – jako przykład zadajmy pytanie podobne do tytułu naszego artykułu, czyli “Jak popularność Asystenta Google wpływa na wyszukiwarkę Google?”

Pozycjonowanie lokalne

Drugim bardzo ważnym trendem jest pozycjonowanie na różne frazy lokalne – oczywiście zawsze były one bardzo istotne, jednak obecnie zyskują dodatkową wartość. Wiąże się to ze sposobem “rozmawiania” z Asystentem Google. Nasze pytania można formułować przy użyciu nazw miejsc czy regionów, np. “Jaka jest polecana agencja interaktywna na Śląsku?”. Warto dopilnować, byśmy mieli jak największe szanse na to, by to nasza strona pojawiła się jako ten jedyny, szczęśliwy wynik!

Przewiduje się, że rola asystentów głosowych będzie stale wzrastać na znaczeniu, dlatego tak istotne jest uwzględnienie ich i optymalizacja naszej koncepcji SEO.

Asystent Google
Bądź tym jednym!
Chcesz, by Twoja firma miała szansę zostać poleconą przez Asystenta Google? Skontaktuj się z nami!

Dodaj komentarz

Twój adres mailowy nie zostanie opublikowany.