Zwiększenie widoczności marki na Instagramie za pomocą hashtagów

#Hashtag – symbol, który zrewolucjonizował social media

Instagram to jeden z popularniejszych kanałów komunikacji z klientem w sieci. Jednak, aby dotrzeć do odpowiedniej liczby pożądanych odbiorców, nie wystarczy jedynie opublikować atrakcyjne zdjęcia lub filmy – należy również opatrzyć je właściwymi hashtagami. Szczególnie dzisiaj, kiedy mamy możliwość monitorowania ich i dopasowywania pod względem zainteresowań odbiorców.

Fotograficzny serwis XXI wieku

Tempo wzrostu popularności Instagrama oscyluje wokół 5 proc. na kwartał, a w 2018 roku przekroczył on bilion aktywnych użytkowników. Nie dziwi więc fakt, że serwis ten jest powszechnie wykorzystywany przez marki jako kanał komunikacji marketingowej. Dzięki Instagramowi można dotrzeć do sporej ilości odbiorców z dużym potencjałem konsumpcyjnym.

Przejdź z #hashtagiem na TY!

Siła hashtagu jest wykorzystywana przez największe marki. Oprócz tego, sam symbol stał się chlebem powszednim w komunikacji w Internecie. Jeżeli jeszcze nie korzystasz na co dzień z tego znaku, czas najwyższy dowiedzieć się o nim nieco więcej. Hashtag oznaczamy symbolem “#”, który stawiamy przed słowem lub wyrażeniem, które w przekazie między nadawcą i odbiorcą stanowi najważniejszą część w całym akcie komunikacyjnym. Jest to nic innego, jak prosta zasada grupowania wiadomości, która pozwala odszukać wszystkie informacje na określony temat.

Dlaczego warto stworzyć swój własny hashtag na Instagramie?

Hashtagi są ważnym elementem komunikacji w większości serwisów społecznościowych. Jeśli masz swój własny hashtag i zadbasz o jego dobrą widoczność oraz rozpowszechnianie, zyska na tym Twoja marka! Stwórz jeden, maksymalnie dwa hashtagi dla swojej marki i promuj go! Jeśli posiadasz również inne kanały, używaj jednego słowa, a promocja wizerunku stanie się spójna w Twojej komunikacji. Dzięki temu Twoje szanse na rozpowszechnianie, świadomość i rozpoznawalność marki wzrosną.

Jak stworzyć swój własny hashtag?

Czy Twoja marka posiada już slogan, unikalne hasło lub nazwę? Jeśli tak, to właśnie ono może stać się hashtagiem. Jeśli jednak dalej nie masz pomysłu na unikatowe hasło, wymyśl je! Oto kilka wskazówek, które pomogą Ci je stworzyć i monitorować jego efektywność:

  • Zrób małą analizę w serwisie – sprawdź, jakie hashtagi już istnieją lub cieszą się największą popularnością (odrobina inspiracji nie zaszkodzi!).
  • Zrób burzę mózgów – im więcej osób, tym więcej pomysłów! Istotna w tym wypadku jest prostota, dlatego nie komplikuj. Pamiętaj, że hashtag powinien być krótki, łatwy do zapamiętania, chwytliwy i odzwierciedlający Ciebie. Postaraj się zawęzić nazwę marki, wydarzenia lub produktu, który promujesz, a dzięki temu ułatwisz odbiorcom utożsamianie się z tym, co promujesz.
  • Promuj się – używaj swojego hashtagu na wszystkich platformach społecznościowych, które prowadzisz – w ten sposób zwiększysz swoją widoczność.
  • Monitoruj – obserwuj na bieżąco, jak odbiorcy używają Twojego hashtagu. Czy są wokół niego skupieni? Twoi obserwatorzy są najlepszym i najważniejszym elementem całej komunikacji.

Instagram ma ogromny potencjał i niesie za sobą wiele korzyści – umiejętne i świadome korzystanie z niego może przyciągnąć coraz to nowych obserwatorów. Skorzystaj z naszych wskazówek, a Twoja marka stanie się bardziej widoczna i rozpoznawalna.